Animációk

Ma már egy egyszerű termék megjelenítéshez
is szükség lehet Animációra

Az Animációkról röviden

Ennél a kérdésnél az egyik legfontosabb tényező és kérdés a ráfordított idő. Mivel nem hollywoodi beszállító méretű cég vagyunk, ezért csak kisebb méretű Animációkat vállalunk el.
Ha megnézzük, hogy egy emberi alak vagy egy állat szereplő például rajzfilmben való megjelenítéséhez hány ember munkája szükséges, akkor azt fogjuk látni, hogy van aki a koncepciót és a vázlatokat készíti el, van aki a modell alakját modellezi le, egy következő ember színezi és textúrázza a bőrt és a ruhákat, még egy ember foglalkozik a mozgásokkal, azaz az Animációkkal, és van aki mindezt koordinálja. Ez sok embernek sok munkája.
De akkor mit vállalunk el? Rövidebb, néhány másodperces olyan animációkat ahol egy tárgyat, terméket, vagy valamilyen rövid eseményt kell bemutatni.

A rövid válasz, hogy szinte mindig, amikor a 3 dimenziós virtuális térben szeretnénk valamit megjeleníteni.
Az Animáció tulajdonképpen sok esetben több mint egyszerűen a tárgyak mozgatása, sokszor magában foglal szimulációt is. Ezek általában valamilyen fizikai paraméter szimulálását jelentik. Például, hogy milyen hatással van egy tárgyra a gravitáció, a nyomás, a víz, a szél, mi történik ha egy másik tárggyal ütközik, maga a tárgy puha, kemény, stb.
Egy egyszerű példán keresztül nézzük meg ezt. Például szeretnénk egy ágyra vagy ülőgarnitúrára egy díszpárnát elhelyezni, de úgy, hogy az úgy tűnjön, mintha tényleg valóságos lenne. Ehhez a párnát először is fel kell tölteni levegővel, szimulálva a töltetet, majd az ágy fölé kell helyezni bizonyos távolságban. Ezután szimulációt futtatva az leesik, majd az ággyal ütközve az alja kilapul a felső része pedig egy kicsit berogyik.
Látható, hogy sokszor még akkor is szükség van animációra amikor nem is gondolnánk, de így legtöbbször sokkal realisztikusabb, valósághűbb eredmény érhető el.

Egy önálló animációhoz először is egy nagyon jó elképzelés, ötlet szükséges. A jó ötleten kívül ez azt is jelenti, hogy nem csak úgy nagyjából kell elképzelni, hogy mit is kellene elérni az animációval, hanem lépésről lépésre lebontva is tudni kell. Valójában egy részletes forgatókönyvnek kell lennie, mivel ez alapján fog képkockáról képkockára elkészülni az animáció. E nélkül nem is érdemes nekiállni a feladatnak. Ez meg kell, hogy határozza azt is, hogy milyen hosszú legyen, hol legyenek váltások. Ha fontos az aláfestő zene és a képi információ összhangja, akkor már az elejétől érdemes úgy alakítani a folyamatot és a már említett forgatókönyvet, hogy a végső animáció ehhez is teljes mértékben igazodjon.
Lényeges még, hogy hogyan lesz majd felhasználva az animáció, azaz milyen méretben, részletezettséggel, formában, formátumban kell elkészíteni. Ezek pedig meghatározzák, hogy virtuálisan létrehozott 3 dimenziós térben a tárgyak milyen részletezettségűek és kidolgozottságúak legyenek.

Az előző pontban leírásra került, hogy mennyi mindent kell figyelembe venni egy animáció esetén. Ebből jól látható, hogy kérdések hosszú sorát kell tudni megválaszolni már a munka elkezdése előtt ahhoz, hogy a végeredmény nagyszerű lehessen. Sajnos ezeknek a nagyrészét már az ajánlat készítéséhez is ismerni kell. Így a témától, a környezettől, a kidolgozottságtól, a hossztól, a végső formátumtól mind függ a végső ár. Ezért nem tudunk egy másodpercre vagy képkockára lebontott átlagárat ide írni, de a feladat ismeretében szívesen készítünk Önnek egy ingyenes árajánlatot.